Afspraak is afspraak – discipline op de werkvloer

Afspraak is afspraak – discipline op de werkvloer

  • U leert waarom mensen niet altijd doen wat u hen zegt en vraagt.
  • U krijgt terug grip op uw mensen en discipline op de werkvloer door glasheldere communicatie.
  • U leert leugentjes, smoezen, uitvluchten en excuses te counteren en herkent & weerlegt weerstand.

AFSPRAAK IS AFSPRAAK … OF NIET?

Je hebt je best gedaan. Na een allerlaatste “is alles duidelijk” ben je overtuigd dat alles ook duidelijk is. Meer zelfs, glashelder. De doelstellingen zijn evident. De resultaten haalbaar. De taken verdeeld. De timing in onderling overleg vastgelegd. En dan loopt het mis. De afspraak die je met je medewerker(s) hebt gemaakt wordt – alweer – niet nagekomen.

EXCUSES, SMOEZEN, LEUGENS, VOORWENDSELS, UITVLUCHTEN EN DUIZEND MAAL SORRY!

En dan vraag je waarom … Het veelvoud aan smoezen en de creativiteit van de medewerker(s) blijft je verbazen. “Druk, druk, druk …”, “die grote klant heeft mij opgeëist”, “ik wou er net aan beginnen”, “ik kreeg niet alle details van Geert”, “het was toch complexer dan ik dacht”, … Ongetwijfeld, denk je bij jezelf, wachtend op het excuus van de gesloten slagboom of de lekke band …

WAAROM DOEN ZE NIET WAT JE ZEGT?

Waarom komen medewerkers of managers hun afspraken niet na? Waarom zijn woorden zoveel makkelijker dan daden? Waarom besteden sommigen meer tijd aan hun smoes dan aan hun opdracht? En hoe pak je dit aan? Met nog meer regels? Sancties? Repressie? Heel vaak zijn net die mensen die je positief wilt beïnvloeden en laten doen wat je vraagt, perfect in staat die nieuwe regels te omzeilen. Nieuwe regels zorgen voor nieuwe smoezen. Nieuwe sancties voor nieuwe excuses.

HOE KRIJG JE DISCIPLINE TUSSEN DE OREN? HOE KRIJG JE ZE ZOVER?

Op een verwarrend eenvoudige manier leer je van Jan van Setten hoe je discipline op de werkvloer krijgt en je mensen niet langer praten maar werken. Je leert niet alleen waarom mensen hun afspraken vergeten, negeren of ontwijken, maar vooral hoe je hen diezelfde afspraken leert nakomen. Foutloos en stipt. Want afspraak is afspraak!

Jan van Setten – Trainer IFBD
Alleen met glashelder management krijg je je medewerkers doorheen de verschillende fases van gedragsverandering. Graag leer ik je hoe je mensen op een natuurlijke wijze betrokken maakt. Hoe je weerstand herkent en weerlegt. Maar ook hoe je respectvol afscheid neemt als het echt niet werkt.

Jan van Setten – Trainer IFBD

Jan L.C.M. van Setten MBA is mede-oprichter van de Business Innovation Group (BIG) Unlimited. Jan put uit een jarenlange ervaring als algemeen en commercieel manager in diverse grote organisaties. Zo was hij onder andere als general manager binnen multinational Alcoa verantwoordelijk voor de integratie van diverse overnames in een Europese Business Organisatie. Hiervoor had hij diverse operationele en commerciële functies bij o.a. Ernst & Young en Nestlé.

Hij is inmiddels een veelgevraagd spreker en managementcoach op de terreinen strategie, klantgerichtheid en organisatieverandering. Hij inspireerde vele 1000-en professionals en leidinggevenden via zijn unieke workshops met een hoog interactieniveau. Jan van Setten heeft een grote impact als trainer: hij combineert een confronterende stijl met humor en energie. Zijn programma ́s houden het midden tussen een talkshow, masterclass en adviescarrousel. Daardoor blijft u betrokken en geboeid tot het einde. Tot slot schreef Jan ook diverse managementboeken:‘De Klantenfluisteraar’ (stond maandenlangop 1) en ‘Hoe krijg ik zo zover’ (genomineerd als Beste Managementboek van het Jaar).

Inclusief voor elke deelnemer!

Gedragsverandering is een fragiel proces dat in een aantal natuurlijke fases verloopt. Houd daar rekening mee, want gaat u te snel, dan raakt u uw medewerkers kwijt – gaat u te langzaam, dan raken ze ontmoedigd. Van Setten leert u hoe u medewerkers met glashelder management door de verschillende fases heen krijgt. Hij beschrijft de processen en inzichten die nodig zijn om mensen op een natuurlijke wijze betrokken te maken. Hoe u weerstand herkent en weerlegt. Hoe u respectvol afscheid neemt als het echt niet werkt. Op een verwarrend eenvoudige wijze, worden fundamentele inzichten met humor gekoppeld aan herkenbare praktijksituaties. Het inspireert je om het roer in eigen handen te nemen op een manier die gewaardeerd wordt door medewerkers, collega’s en klanten.

Naast de waardevolle documentatiebundel, krijgt u bij deelname aan deze training het boek ‘Hoe krijg ik ze zover?’ van uw trainer Jan van Setten mee naar huis. 

Zeer levendige cursus, het enthousiasme van de trainer werkt aanstekelijk!

Johan, HR Business Partner

De beste en meest bruikbare opleiding ooit gevolgd! Ik kan deze zeker aanbevelen aan mijn collega's.

Bert, Regional Manager

De tijd vloog voorbij! Zaaaalige dag.

Saskia, Management Assistant

Inspirerend!

Guy, District Manager

Leerrijk, met veel doordenkers

Eveline, HR Manager

Uitstekende motivational speaker

Bart, Regional HR Manager

Topcursus!

Sammy, Technische indienstname

Super opleiding en trainer, keep up the good work!

Jeroen, Werkleider

Ongelofelijke passie + enorm aanstekelijk = TOP!

Kara, Teamleader

Uitstekende dag! Kan direct aan de slag met een paar heel bruikbare tips.

Kathleen, Production manager

Heel interactief, leuk, veel geleerd

Dagmar, Planning Assistant

Draagt positiviteit over, wat aanstekelijk werkt. De houding van de docent werkt ook aanstekelijk!

Nathalie, Haulier Management

Positief, zeer praktijkgericht en direct bruikbaar.

Jasmien, Technical Manager

Zeer goed gegeven, interactief, praktisch.

Danny, Junior Sales Manager

Zeer inspirerend. Open voor praktijkvoorbeelden. Duidelijk ... zeer interessant!

Frederique, HR & Office Manager

Fijn dat de op voorhand ingevulde verwachtingen (online mail op voorhand verstuurd) ook echt aan bod zijn gekomen.

Maaike, Project Manager

Tiptop, zeer energieke sessie.

Tom, Productie Manager

Top, doe zo verder, Jan. Heel inspirerend!

Tom, Meestergast
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
TOP 10 IFBD-trainingen

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Managen met tegenwind

Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.

 

Anderen bekeken ook
Writers academy De magie van sterke vragen en écht luisteren De magie van sterke vragen en écht luisteren Lees meer lees meer Leiding geven aan mensen Aanspreken op toxisch gedrag Aanspreken op toxisch gedrag Lees meer lees meer Writers academy De dirty tricks van het onderhandelen De dirty tricks van het onderhandelen Lees meer lees meer Communicatie, presentatie & impact De psychologie van overtuigen: ijs verkopen aan eskimo’s De psychologie van overtuigen: ijs verkopen aan eskimo’s Lees meer lees meer
[Veld is niet meer gekoppeld!]